Skip to content

Pelajar Baru Universiti Islam Madinah Sessi 1430/1431 H

10/08/2009

jamiahBismillah…

Walhamdulillah, Wassolatu Wassalam Ala Rasulillah, Amma Baa’d.

Sabda Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam:

“Sesiapa yang datang ke masjidku ini (Masjid Nabawi), tidak datang kecuali kerana kebaikan untuk dipelajarinya, maka dia berada di kedudukan orang yang berjihad di jalan Allah”.
Hadis riwayat Ahmad (no: 9419), dan Ibn Majah (no: 227). (Dinilai sahih oleh Albani)

Alhamdulillah, senarai nama mereka yang ditawarkan mendaftar masuk ke Universiti Islam Madinah bagi sessi 1430/31H telah dikeluarkan. Bilangan mereka ialah seramai 30 orang. Berikut ialah senarai nama mereka:

1.              Abd. Fattah B. Abd. Rahman

2.             Abd. Halim B. Jaafar @ Ramli

3.             Abd. Musawwir B. Shafruddin

4.             Abd. Salam B. Embong

5.             Abdullah Azzam B. Muhammad

6.             Abdullah B. Habiburrahman

7.             Abu Naim B. Said

8.             Afif B. Syapawi

9.             Ahmad Izzudin B. Ahmad Shihabuddin

10.          Ahmad Syakirin B. Abd. Karim

11.           Ahmad Zakwan B. Abd. Samad

12.          Ammar B. Abu Bakar

13.          Helmi Salam B. Roslan

14.          Ihsan Fadhli B. Che Min

15.          Kamarul Arifin B. Sofian

16.          Khairunnasirin B. M. Nor

17.          Mohd. Asri B. Sabri

18.          Mohd. Fathan Adi Tarmizi

19.          Mohd. Helmi B. Mustafa

20.         Mohd. Huzaifah B. Hadas

21.          Mohd. Izzudin B. Mohd. Bahari

22.         Mohd. Izzul B. Basri

23.         Mohd. Musaddak B. Abd. Rahim

24.         Mohd. Nur Amin B. Nuruddin

25.         Mohd. Tarmizi B. Syuaib

26.         Mohd. Zubair B. Mayuti

27.         Mohd. Zulkarnain B. Abd. Rahman

28.         Nabil B. Mat Jahya

29.         Nor Afifi B. Alit

30.         Said Hawwa B. Ilyas

(Kemungkinan terdapat salah ejaan pada nama-nama berkenaan memandangkan senarai ini disalin dari paparan asal yang ditulis dalam Bahasa Arab).

Tahniah kepada penama-penama di atas. Semoga cita-cita dan harapan untuk mencari ilmu di bumi turunnya wahyu tercapai.

Untuk urusan mendapat visa dan tiket serta hal-hal berkaitan, diminta kepada penama-penama di atas, atau sesiapa yg mengenali mereka yg berkenaan berhubung dengan:

1. Sdr. Abalkhair B Mat Ali
0179079970

2. Sdr. Abdul Aziz B Abas
0135152703 @ 047326788

Sekian.

UPDATE:

Berikut ialah senarai rasmi yang dikeluarkan oleh pihak Universiti. (Kredit kepada Ust Azhar Abd Rahman)

senarai

About these ads
109 Comments leave one →
  1. 10/08/2009 6:17 pm

    Alhamdulillah… Segala Puji Bagi Allah.

    • Anonymous permalink
      31/12/2010 12:22 am

      assalamualaikum.. maaf gggu.. cume inginkan kepastian.. prnh blaja di sek keb jengka pusat 2?
      darjah 5 DE 2 thn 2001? dan sek tahfiz ar-rahimiyah di rantau perintis?

  2. huzaifah permalink
    10/08/2009 7:05 pm

    alhamdulillah,
    akhirnya cita-citaku tercapai

    • 11/08/2009 12:08 am

      Tahniah buat saudara saidhawwa dan saudara huzaifah kerana terpilih.

      • 27/03/2010 4:12 am

        salam alaikumm…
        - bila agaknya senarai nama pelajar baru madinah sessi 2010 keluar ?
        -saya dah temudugan di unv.madinah bln9 tahun lepas & masih menuggu tarikh
        -syeikh sana ckp saya diterima & kna msuk syu’bah lughah arabiyah dulu 1 tahun… cuma mslhnya tarikh tu yg belum sampai…

        • 27/03/2010 4:58 am

          waalaikumussalam..

          - Mengikut kelazimannya, senarai akan keluar sekitar Jun-Ogos.
          - Jika benar saudara diterima, tahniah diucapkan. Tetapi keputusan muktamadnya ialah apabila saudara menerima Isy’aar Qabul dan nama saudara tertera pada senarai yang akan dikeluarkan nanti.

        • 30/03/2010 2:23 pm

          jazakallah…
          cuma ana difahamkan senarai nama pelajar baru akan keluar 2bulan sebelum maklumat tu smpai ke malaysia… ..

      • 20/06/2010 5:57 pm

        salam….senarai nama bg sesi 2010 dh keluar?

        29 jun 2010..

  3. fadzil permalink
    11/08/2009 4:00 am

    bila lagi akan ada temuduga di utara ni agaknya yer saudara-saudaraku. rindu benar dengan temuduga ke univ. islam madinah ni. ;-)

  4. aaa permalink
    11/08/2009 5:33 am

    Tahniah kepad pelajar-pelajar baru.

    Belajar sungguh2. Paling kurang pun kena jadi macam Syeikh Abu Umair :) Kita nak tengok berapa ramai pelajar baru yang banyak hafal matan dan mulazamah dengan Masyayikh!

  5. dqdq permalink
    11/08/2009 7:20 am

    congrats buat 4 pelajar DQ yg terpilih!

    • MIXDQ permalink
      01/09/2009 5:55 am

      Bole ana tau spe2 yang disane yang batch ainun mardhiah.

      • MIXDQ permalink
        01/09/2009 5:56 am

        mohon dapat jawapan yang cepat

    • MIXDQ permalink
      01/09/2009 6:05 am

      bole bg saya email adress or pe2 no kontek

  6. 11/08/2009 7:34 am

    Alhamdulillah 3 org pelajar maahad Hafiz Klang 3 orang di Pilih Allah

  7. erf permalink
    11/08/2009 9:42 am

    Dari mana datang itu tak penting. Tapi, bagaimana mengambil peluang ke tempat yang dituju!

    Allahumma habbib ilaina al Madinah kahubbina Makkah aw asyadd

  8. imtiazi_86 permalink
    11/08/2009 12:14 pm

    MABRUK kepada mereka yang dipilih ALLAH..segera menghubngi no dan nama yang tertera..allahumma yassir wala tu’aisir..

  9. 11/08/2009 5:51 pm

    Tahniah semua!!!!!!!!!!

  10. 11/08/2009 7:13 pm

    Mubarak lil Jami’,,,jadikan mereka yang terbaik sebagai contoh dalam menuntut ilmu. semoga iman dan amal bertambah dengan pertambahan ilmu nanti. Syukran li Abi Umair…

  11. shakirin permalink
    12/08/2009 6:13 am

    alhamduLillah wa Syukru Lillah kpd pelajar yg dpt melanjutkan pelajaran ke universiti islam madinah…mabruk..

  12. abusyakirin permalink
    12/08/2009 6:59 am

    Tahniah buat mereka yg berjaya…terutama sekali lepasan MTAQWQ P.Chondong
    Teruskan memartabatkan Sunnah

  13. abu toriq permalink
    12/08/2009 10:06 am

    mabruk.. jadilah mujahid yang Sebenarnya.. dripada 27 juta antum yg Allah SWT pilih.. Fasykurulloh..

  14. ingin tahu permalink
    12/08/2009 10:35 am

    salam.. untuk senarai pelajar ummul Qurra bila pula? syukran..

    • 12/08/2009 10:39 am

      Saya tidak ada maklumat tentang pelajar baru Ummul Qura. Manakala untuk Univ Imam, Riyadh terdapat 2 pemohon dari Malaysia yang diterima. Sekian.

  15. anuar permalink
    12/08/2009 4:28 pm

    salam, tolong dapatkan senarai bagi U/Qurra!!!!!!

  16. ingin tahu permalink
    12/08/2009 4:36 pm

    boleh dptkn mklumat ttg mereka b’dua? maksudnya nama..

  17. ingin tahu permalink
    12/08/2009 4:42 pm

    jazakumulloh khairan…

  18. ingin tahu??? permalink
    12/08/2009 5:34 pm

    salam…..pelajar ganu brape orang?????

  19. ingin tahu??? permalink
    12/08/2009 5:37 pm

    plajar ganu brape orang???

  20. arepeace permalink
    13/08/2009 6:09 am

    cmner nk tau senarai plajar baru ummul Qura’?

  21. nur amin permalink
    13/08/2009 2:22 pm

    salam….nk tnye bile boleh berurusan untk isi borg tawaran?bile borg tu dikeluarkan?

    • 13/08/2009 2:37 pm

      Salam..
      Saudara nur amin,
      maaf saya kurang faham maksud saudara, ‘isi borang tawaran’.
      Kalau nama saudara ada seperti pengumuman di atas, pastikan dahulu bahawa saudara pernah menjalani temuduga untuk masuk Univ Islam Madinah, atau pernah membuat permohonan sebelum ini. Jika pernah, maka hubungilah wakil persatuan kami untuk tindakan lanjut.

      • nur amin permalink
        13/08/2009 3:09 pm

        mcmn sy nk pastikan nama saya tu btl atau salah?
        agak2nya bila surat tawaran tu sampai yer?

        • 15/08/2009 2:53 pm

          Senarai rasmi dalam Bahasa Arab yang dikeluarkan oleh Univ telah saya lampirkan di atas. Boleh rujuk untuk confirmkan nama.

      • Abu Abdullah permalink
        01/01/2010 11:08 am

        Assalamualaikum saudara,

        Saya seorang pegawai perubatan berusia 24 tahun ingin meneruskan pengajian dalam bidang hadis di Madinah. Bolehkah saudara berikan email/no telefon/ apa2 contact saudara yang boleh membantu saya. Saya amat2 perlukan bantuan sekarang ini. Jazakallah khair.

        Silalah hubungi saya +60123780695 (Abu Abdullah)

  22. nur amin permalink
    13/08/2009 2:24 pm

    kalo ader pape hal atau info terbaru sila hubungi saya di 013 2129318…..

  23. ude permalink
    13/08/2009 2:35 pm

    berapa org pelajar dari selangor?

  24. abdul muizz permalink
    13/08/2009 2:37 pm

    camner kite nak cek nama tu betul ke tidak

  25. pyan permalink
    13/08/2009 2:38 pm

    ini senarai untuk universiti madinah atau umm-al quro atau riyadh?

    • 13/08/2009 2:45 pm

      senarai nama mereka yang ditawarkan mendaftar masuk ke Universiti Islam Madinah bagi sessi 1430/31H.

  26. hanafy zakaria permalink
    14/08/2009 5:35 am

    slm, bleh ana tau mcm ne nk cek snarai nme pljar kemboja yang dpat tawaran madinah?

  27. 14/08/2009 6:42 am

    Alhamdulillah, seorang anak murid ITQAN, juga tersenarai.

  28. shakirin permalink
    15/08/2009 6:49 am

    salam….nak tanyer..
    name yang diatas mmg koompem ker dpt pegi madinah

    • 15/08/2009 6:55 am

      Waalaikumussalam.
      Yang di atas adalah senarai rasmi dari Univ. Islam Madinah.

  29. shakirin permalink
    15/08/2009 7:37 am

    syukran…

  30. shakirin permalink
    15/08/2009 7:38 am

    berape lamer nak tuggu surat sampai?

  31. imtiazi_86 permalink
    15/08/2009 9:39 am

    Asslmkm..perhatian kepada semua senarai nama bagi pelajar baru universiti islam madinah..SEGERA menghubungi sdra Abal Khair..jugak tinggalkan no phone antum disini..kerjamasa diharapkan..syukronn..

    • abdul hakim bin abdurrahman permalink
      04/12/2009 12:17 pm

      salam.ana berminat melanjutkan pelajaran ke madinah.ana bekas dq.boleh tlg ana tak?siape boleh ana hubungi ya?

      • anas dq 07/10 permalink
        07/02/2010 8:33 pm

        abdul hakim maner ni?….cntat no.ana….0132001965

  32. Zubair Mayuti permalink
    15/08/2009 2:32 pm

    Alhamdulillah………
    Tercapai Impian

  33. ingin tahu permalink
    17/08/2009 10:08 am

    salam.. kalau saudara ada apa2 maklumat ttg pelajar baru ummul Qurra, minta tolong war2kn.. Jazakumulloh

  34. ingin tahu permalink
    18/08/2009 4:26 am

    kalu yg tak dpt blh tak buat rayuan

    • 18/08/2009 4:30 am

      Tak ada peluang untuk rayuan, rasanya. Tak pernah dengar. Cuba lagi untuk sessi akan datang.

  35. abdul rashid permalink
    18/08/2009 1:44 pm

    ada tak peluang untuk pelajar perempuan belajar di mana-mana universiti madinah dalam bidang undang-undang

    • 18/08/2009 2:10 pm

      Buat masa sekarang, belum ada cawangan Univ Islam Madinah untuk wanita. Tetapi sudah ada cadangan penubuhannya yang dipersetujui oleh Mufti Besar Arab Saudi.

      Begitu juga cadangan menambah kuliah-kuliah lain seperti Perundangan, Perubatan dll.

  36. 21/08/2009 5:02 pm

    salam akhi ust abu umair,

    Nak minta bantuan, pada 26 dan 27 August 2009 bertempat di Hotel Jeddah Hilton, akan diadakan persidangan Antarabangsa Perbankan Islam anjuran Dallah Albarakah Banking Group, ia dibuat setiap tahun.

    Pada setiap kali persidangan, banyak kertas kerja dan buku percuma diedarkan kepada para peserta dan peserta adalah by invitation sahjaa, tetapi jika ada seorang dua orang yang datang by walk in, ia dietrima.

    Justeru ana nak minta tolong akhi atau mana-mana rakan yang mampu, hadiri konferen itu dan nak minta tolong ambilkan kertas kerja serta buku2 percuma yang disediakan. serta poskan kepada ana di UK. nanti ana bayar semua kos pos dan tambang.

    Tahun lepas ana kawan ana dari Ummul Qura tolong, tapi tahun ini dia dah berada di Malaysia.

    Jika boleh membantu, harap email ana zaharuddin@yahoo.com

    sekian

    • 22/08/2009 2:12 pm

      Wsalam Ustaz Zaharuddin,

      يشرفني مروركم على مدونتي المتواضعة

      Wa Jazakumullah khairan atas maklumat yang ustaz sampaikan berkenaan persidangan tersebut.

      Saya sudah menghantar email kepada ustaz tentangnya. Barakallah Fiikum.

  37. ana muslim permalink
    22/08/2009 4:39 am

    salam…
    tmbul prsoalan dlm benak fkran ana…
    nk tye….utk u imam muhammad bin saud…
    kt mne ek nk dptkn application form 2?
    ade x registeration scra on9?
    n adkh syrt2 kmsukn 2 sme je dgn u madinah..?
    hrap dpt jlaskn….
    jazakallah….

  38. nur afifi permalink
    24/08/2009 8:48 pm

    0132749424..skrnye ade ape2 prkmbngn slnjtnya, dihrp pljr2 yg trplih dpt brkongsi mklumt dgn nmbor yg trtera..

  39. nasrul permalink
    29/08/2009 3:36 pm

    Bestnya dapat gi madinah… Ucapan Tahniah pada shbt pejuangan terutamanya Ahmad shakirin b. Abd karim

  40. Abdul Halim permalink
    29/08/2009 5:35 pm

    Alhamdulillah, peginye bile ke madinah?

  41. Student Madinah permalink
    30/08/2009 3:56 am

    Salam,kpd saudara Abdul Halim sila hubungi saudara Abalkhair seberapa SEGERA utk urusn kemasukan pelajar baru MADINAH!
    segala kerjasama amatlah dialu-alukan
    JazakAllahu khairan kathira
    Wassalam >

  42. fattah permalink
    30/08/2009 7:38 pm

    err..bismillah..salam buat sahabat..alhamdulillah atas peluang yg Allah berikan..surat bila ya smpai…takut pulang ke kmpung nanti,,syukran

  43. imam permalink
    01/09/2009 8:00 am

    bila nak sampai surat tawaran kt umah kitarang dah x sabar g sana

  44. huzaifah permalink
    01/09/2009 9:29 am

    0133554816- ni no tel ana,baru nie ana dah kontek no kat situ tapi x dpt…ade ape ape perkembangan boleh kontek no nie

  45. 01/09/2009 2:44 pm

    Untuk hubungi Saudara Abd Aziz Abas, sila gunakan no baru beliau: 013-3927319.

  46. warsh_Nafi' permalink
    02/09/2009 7:01 am

    ust boleh tolong lampirkan kos sara hidup @ pengajian di sana?untuk pengetahuan

    • 02/09/2009 12:37 pm

      warsh_Nafi’,
      Tentang sara hidup di Saudi, memang agak tinggi berbanding Malaysia. Tetapi pelajar baru tidak perlu bimbang kerana mereka akan memperoleh biasiswa bulanan yang -In Sya Allah- mencukupi.

  47. zxc permalink
    02/09/2009 1:01 pm

    Makluman untuk pelajar baru.

    Ada sesetengah pelajar sudah menerima surat tawaran/ ‘isya3ar qabul. Sila hubungi pihak berkenaa.

  48. Ibnu Tasyami permalink
    05/09/2009 11:00 am

    salam,nk tanye ust.,ade x org Malaysia yg sdah buat PhD di Madinah?mcm mane ana nk mghubungi org itu…Syukron Jazilan..

    • 05/09/2009 1:33 pm

      Salam..
      Ada tiga orang ustaz di Malaysia yang ada PhD Univ Islam Madinah:
      - Prof Madya Dr Mohd Radhi bin Osman (USM)
      - Dr Ahmad Najib b Abdullah Al-Qari
      - Dr Abdul Basit bin Abdul Rahman

      • humaira permalink
        05/10/2010 11:58 pm

        salam..adakah dr abdul basit bin abdul rahman bertugas sebagai pensyarah di UTM?

  49. Ibnu Tasyami permalink
    07/09/2009 9:31 am

    Salam,ust,syukron sekali lagi kerana reply,mcm mane ana nk mghubungi Dr Ahmad Najib b Abdullah al-Qari?Jazakallah..

  50. hasnan permalink
    07/09/2009 12:41 pm

    salam w.r.t
    ya akh…ana berhasrat nak sambung blaja di madinah…apa yang patut ana buat?sekarang ni,ana ambik spm(tahun 2009)…..
    bleh sapa2 dpt bg ptunjuk jalan skit?rindu pada ilmu sunnah dan quran membuat perasan membuak2 untuk belaja di sana!selain untuk beribadat di bumi yang terdapat maqam rasullulah….satanjahu kulluh…….
    sapa2 dapat bantu?respon

  51. abu toriq permalink
    07/09/2009 1:11 pm

    ibn tasyami.. dr Najib skg menjadi pensyarah d akademi pngjian islam UM Nilam puri.

  52. Ibnu Tasyami permalink
    09/09/2009 10:08 am

    Salam,Syukron laka abu toriq…………..

  53. Kacamata islam permalink
    10/09/2009 9:34 am

    salam…..tahniah…kpd…ahmad syakirin krn dpt smong blajr kt madinah…tahniah…ek…mat>>>..bla nk wa kenduri???

  54. Kacamata islam permalink
    10/09/2009 9:38 am

    salam…tahniah skali lg kpd sahabat2 yg dipilih oleh allah blajr kt madinah….n antum smue la yg akn menjadi pendokong islam…..insyaallah,,,slmt berjuang wahai sahabat…(^~^)….

  55. Ibnu Tasyami permalink
    10/09/2009 11:10 am

    salam…ade x ust ada master dari uim di terengganu…………………..

  56. abdul rashid permalink
    18/12/2009 3:09 pm

    salam syeikh nak tanya sekali lagi telah dibukakah peluang untuk pelajar perempuan belajar dalam bidang pengajian islam di universiti islam madinah. harap dapat jawapan yang segera dari pihak tuan

    • 20/12/2009 10:13 pm

      Waalaikumussalam

      Sehingga hari ini, Univ Islam Madinah masih belum membuka pengajiannya kepada penuntut wanita, walaupun cadangannya sudah diterima.

      Sekian untuk makluman.

  57. abdul rashid permalink
    25/12/2009 4:31 am

    salam. mohon pandangan daripada ustaz universiti luar negara yang manakah paling sesuai untuk anak perempuan saya melanjutkan pelajaran selain dari negara mesir. harap ustaz dapat memberi maklumat terperinci dan pihak yang boleh saya hubungi. moga-moga Allah merahmati pertolongan ustaz ini

    • 07/02/2010 8:41 pm

      skadar pandngan
      ana syorkan slain mesir
      di jordan

  58. anas dq 07/10 permalink
    07/02/2010 8:44 pm

    bler tau jwapan untuk sesi 10?
    kalau dah dpat ble cntat ana…
    60132001965
    cimayohati_89@yahoo.com
    skadar msj pun xper…
    biar ana cek internet balik…tkut mahal kredit kan…
    ana tmuduga bulan 3 09
    doakan ana dpt rezki di tanah Haram…
    syukran

  59. husni-dQ/07-10 permalink
    20/02/2010 12:36 pm

    tahniah kpd y bjya..ana nk tya gak nie…
    bla leh tau y taun nie nya? taun 2001..
    ana pn sma cm anas, g interview skali ngn bdk dQ, taun 09..
    hrp2, Allah ta’ala bg peluang kt ana ngn shbt2 ana tok bljar kt bmi anbiya’ nie..
    doakn ana dan sahabat ana…
    syukran…wassalam,

  60. ibn jauhari permalink
    07/03/2010 11:36 am

    salam….
    ust, mcm mne dgn rslt interview pd thn 2009????
    jk ada rzqi,ble rslt akn kluar???
    adakah kemasukan 1430/1431 H utk pengambilan thn ni?

    terima kasih krn mnjwb persoalan saya….

    • 07/03/2010 12:05 pm

      Salam..
      Mungkin maksud saudara, pengambilan akan datang iaitu 1431/1432H? Pengumuman result biasanya dibuat antara bulan Jun-Ogos. Sekian.

  61. Ahmad Afiq bin Ahmad Maulud permalink
    11/03/2010 4:31 pm

    salam…
    ustaz saya baru shja dpt result STAM 2009…
    saya berminat untuk melanjutkan pelajaran ke madinah..
    bagaimana cara untuk saya memohon untuk belajar di sana???
    saya berharap ustaz dapat membantu…
    saya mendapat JAYYID dlm STAM,,,
    adakah saya layak???

  62. fauzi permalink
    18/03/2010 3:12 pm

    assalamualaikum…
    minta bantuan…bagaimana nak pohon ke uim. kelayakan stam09 jayyid jiddan. minta terangkan secara detail @ email kpd saya. ssyukran

    • 20/03/2010 6:23 pm

      Waalaikumussalam…
      Untuk memohon ke UIM, cara terbaik ialah datang sendiri untuk temuduga di Universiti, Madinah. Temuduga dibuka sepanjang tahun.
      Cara kedua ialah pendaftaran secara online. Saudara mengisi borang online di laman web Univ Islam Madinah.
      Semoga ada rezeki saudara di bumi yang penuh barakah.

  63. 27/03/2010 5:10 am

    PENGUMUMAN: Memandangkan banyak pertanyaan kepada saya berkaitan penerimaan masuk ke Universiti Islam Madinah, ingin saya nyatakan bahawa blog ini BUKAN blog rasmi atau wakil rasmi Universiti untuk menjawab pertanyaan tentangnya.

    Segala jawapan saya bukanlah jawapan rasmi, hanya berpandukan sedikit pengalaman dan maklumat tentang Universiti.

    Oleh kerana saya sekarang sudah berada di Malaysia, maklumat tentang Universiti agak terhad dan jauh. Jadi, saya mungkin tidak dapat menjawab pertanyaan tentang kemasukan dan yang bekaitan selepas ini.

    Harap maklum.

    • 22/07/2010 7:16 pm

      salam…mcm mna cra nk check snarai nma student baru universiti islam madinah untuk thun ni?ada blog rasmi untuk maklumat t’sbut?

  64. yusri permalink
    13/05/2010 2:12 am

    salam.ana nk tnye.ana dah hntr borg uim ke embassy.tp die perlukan beberapa lg dokumen mcm srt dari kementerian pengajian tggi.tp ana msh x tau lg bape dokumen yg msh diperlukan utk hntr permohonan?

  65. abdul rashid permalink
    10/06/2010 5:52 pm

    salam ustaz. adakah pada tahun ustaz masih akan mengeluarkan nama para pelajar yang berjaya ke uim melalui blog ustaz atau pun ada blog2 yang lain pihak boleh merujuk untuk mendapatkan keputusan rasmi.

  66. abumalik permalink
    17/07/2010 10:12 am

    salam..snarai nama pljr 2010 bila dikeluarkn??lambat lg ka?

  67. 23/07/2010 9:11 pm

    assalamu’alaikum, tuan mulia…ana nak sangat sambung belajar di jamiah madinah…ana ingin bertanya…bagaimana caranya ana ingin sambung dlm master di sana? ana lepasan UPM dlm bidang pengkhusan bahasa dan linguistik melayu. boleh emailkan kpd ana abujihad87@gmail.com.

    syukran…”bekerjalah kerana ALLAH”.

  68. Anonymous permalink
    22/08/2011 9:38 pm

    assalam syeikh…anan nk tnye untuk kemasukan 1433-1434 /sesi 2011/2012..keluar ble ye? boley semak melalui link ni ke? http://admission.iu.edu.sa/AttentionMassage.aspx

  69. muhammad permalink
    16/01/2012 11:36 am

    Assalamualaikum..saya sekadar nak bertanya…apakah boleh bagi lelaki yang dah berkahwin menyambung pelajaran ke madinah? dan bolehkah dia membawa isterinya ke sana? harap dapat penjelasannya. syukran. wassalamualaikum.

    • ummu mukmin permalink
      22/01/2012 12:14 pm

      slm ustaz…,saye t’ingin nk bljar kat madinah..,tp boleh ke…,sbb saye pompuan n blum b’khwin…tq.

  70. muhammad permalink
    16/01/2012 11:38 am

    minta maaf…terima kasih atas makluman tersebut.

  71. 06/02/2012 11:45 pm

    Saya minta maaf kerana tidak dapat menjawab banyak pertanyaan tentang cara kemasukan ke Univ Islam Madinah. Terima kasih kepada sabahat-sahabat yang tolong menjawabnya.

  72. 11/04/2012 9:22 pm

    salam. maaf ustaz. saya ingin bertanya, anak saya ingin belajar di uim. bagaimana caranya saya hendak membuat permohonan dan apa syaratnya?

  73. ABDULLAH permalink
    17/06/2012 4:47 am

    Hmm..

  74. mustaqim permalink
    21/06/2012 11:04 am

    salam..nak tahu bila resutl pljar baru uim kluar?

What are you thinking?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 163 other followers

%d bloggers like this: