Skip to content

Pelajar Baru Universiti Islam Madinah Sessi 1431/1432H (2010/2011)

10/08/2010

Senarai nama pelajar-pelajar yang terpilih untuk mendaftarkan diri ke Universiti Islam Madinah, Arab Saudi untuk sessi pengajian 1431/1432 bersamaan 2010/2011 telah pun keluar. Mohon kepada semua pelajar yang terpilih untuk menghubungi urusetia bagi urusan visa, tiket lain-lain. Urusetia yang boleh dihubungi ialah:

1- Mohd Firdaus: 0136358009
2- Hanif: 0162153045
3- Abd Rahman: 0132129051

Berikut adalah nama pelajar yang terpilih:

1-AHMAD AL-HAZZIQ IZZDDIN AZIZUL
أحمد الحاذق عز الدين عزيزول

2-AHMAD ZAIDUL KHAIR
أحمد زيد الخير بن ذو الكفل

3-‘AHMAD SAKIR MOHAMED NASIR HARUN
أحمد شاكر محمد ناصر هارون

4-AHMAD FARIS ZAWAWI
أحمد فارس بن زواوي

5-Aiman bin Muhammad Syafei
أيمن بن محمد شافعي

6-AHMAD FATHI ADIL BIN MUHAMAD SUKRI
احمد فتحي عادل بن محمد شكري

7-Akmal mohamed bakri
اكمل محمد بكري

8-TAJUL FAIZ BIN MOHD SALLEH
تاج الفائز بن محمد صالح

9-KHALILULLAH AMIN BIN AHMAD
خليل الله أمين بن أحمد

10-ZULHELMIE BIN SAPIUDDIN
ذو الحلمي بن صفي الدين

11-SUFFIYAN B. SULAIMAN
سفيان بن سليمان

12-SALMAN B. SALAMAT
سلمان بن سلامة

13-ABD RAHMAN BIN RAHUNI
عبد الرحمن بن راهوني

14-ABDUL MUHAIMIN BIN MUSTAFA
عبد المهيمن بن مصطفى

15-Abdul Hadi bin Abu Bakar
عبد الهادي بن أبو بكر

16-ABDUL RAHIM JORET MENJEK
عبدالرحيم جوريت

17-AKILMUSYADAD BIN HILMAN
عقيل مشدد بن حلمان

18-MOHAMAD AZHAR BIN MOHAMAD NOOR
محمد أزهار بن محمد نور

19-Muhammad asyraf azharudin
محمد أشرف أنصر الدين

20-MUHAMMED ASYRAF MUHAMMED RUSLAN
محمد أشرف محمد روسلان

21-AZFAR BIN SUHAIMI
محمد أظفر بن سحيمي

22-MUHAMMED AKMAL ZAKARIA OTHMAN
محمد أكمل زكريا عثمان

23-Mohd Amiruddin bin Ibrahim
محمد أمير الدين بن إبراهيم

24-MOHAMMED ANAS MOHAMMED NAIM
محمد انس محمد نعيم

25-MUHAMMAD ABD RAZAK
محمد بن عبد الرزاق

26-MUHAMMAD HAZIM BIN HAMZAH
محمد حازم بن حمزة

27-MOHAMAD HAFIZ BIN DAPREN
محمد حافظ بن دارفين

28-Muhammad HAFIZIN JAMIL BIN MADRUS
محمد حافظين جميل بن مدروس

29-MUHAMMAD KHAIRUL AMRI
محمد خير الأمري بن حمزة

30-MOHD KHAIRUL IZZUDDIN BIN ABD RAFAR
محمد خير عز الدين بن عبد الغفار

31-MUHAMMAD ZULFIQRY B ZAKARIA
محمد ذو الفكر بن زكريا

32-Mohammad zubair bin mustapha
محمد زبير بن مصطفى

33-MOHAMMAD SYAFIQ BIN ISMAIL
محمد شافيق بن إسماعيل

34-MUHAMMAD SHAFIQ BIN ABDUL RASHID
محمد شافيق بن عبد الرشيد

35-MOHD SYAKIR BIN MD ALI
محمد شاكر بن مد علي

36-MUHAMAD SAUFI
محمد صوفي

37-MUHAMMAD ‘UMAIR
محمد عمير بن أحمد سحيمي

38-MOHAMED FARHAN MOHAMED NASIR BUYONG
محمد فرحان محمد ناصر بويوع

39-MUHAMMAD FARID BIN JAUHARI
محمد فريد بن جوهري

40-MOHD FARID BIN ONN
محمد فريد بن عون

41-MUHAMMAD FARID AFIFI ABDULLAH
محمد فريد عفيفي عبدالله

42-MUHAMMAD FITRI S/O ABDULLAH
محمد فطري بن عبد الله

43-MUHAMMAD MU’ADZ MD. SIDIN
محمد معاذ بن محمد سيدين

44-Muhammad Nabil bin Saupi
محمد نبيل بن صوفي

45-MUHAMMAD NORAIZUDDIN BIN NORDIN
محمد نور عزالدين بن نورالدين

46-MUHAMMAD FASHAN BIN AHMAD ZAIDI
محمد فصحان بن أحمد زيادي

47-MUSTHAFA MUADZ BIN MOHAMMAD MASRUH
مصطفى معاذ بن محمد مسروح

48-Muliyond bin Mussin
موليونو بن موسن

49-NABIL FIKRI MD RIDZWAN
نبيل فكري بن مد رضوان

50-NUR MOHD AZMI BIN ZAINAL ABIDIN
نور محمد عزمي بن زين العابدين

51-NIK IKRAMI BIN HAJI OMAR
نيك إكرامي حاج عمر نيك سعد

52-WAN HAFIZUDDIN BIN WAN YUSSOF
وان حفظ الدين بن وان يوسف

53-Wan Sufiyan bin Wan Sayed
وان سفيان بن وان سيد

54-WAN MUHAMAD NAZMI AIMAN BIN WAN NAPI
وان محمد نظمي أيمن بن وان نافي

55-YAZID BIN ISA

يزيد بن عيسى

Tahniah kepada semua pelajar yang terpilih. Semoga kalian dapat menggunakan peluang yang diberikan Allah untuk menimba ilmu syariat di bumi turunnya wahyu Allah Taala.

About these ads
79 Comments leave one →
  1. hafiz basir permalink
    11/08/2010 2:39 pm

    salam,,,Masyaallah, jumlah yang terlalu ramai ini semoga memberi manfaat yang banyak kepada semua pihak. syukran abu umair dengan paparan senarai nama pelajar. Tahniah kepada semua yang terpilih, semoga peluang ini tidak di sia-siakan oleh mereka.

    • 13/08/2010 6:40 pm

      Mudah-mudahan begitulah, Syeikh…

      • syahrun permalink
        14/08/2010 2:24 pm

        salam….ana nak tye,camne nak apply madinah utk taun depan,,,,ana skg study di maahad johor n amat berminat untuk melanjutkan pelajaran ke sana………..

  2. ibn jauhari permalink
    12/08/2010 12:39 am

    alhamdulillah…namun rs dlm hati ni satu perkara yang cukup besar bg saya krn menuntut di bumi Nabi..sy harap sokongan dr shbt2 yg berpeluang bljr sekali dgn sy spy dpt bntu sy nnt…tkut sy krn seperti mnjdi satu tggungjwb yg bsr utk menggunakn peluang ini sebaiknye

    • 13/08/2010 6:49 pm

      Tahniah buat al-akh ibn jauhari.. dan selamat menuntut ilmu di bumi Tayyibah…

      • hafiz permalink
        22/10/2010 9:06 pm

        slm utz ana nak tnye, ana lepasan azhar dan ingin menyambung master di uim. jdi cm ne ye cra permohonannye?harap kerja sama utz dpt membantu sy menymbung pelajaran di bumi tayyibah.

  3. Ibnu ABD QAHHAR permalink
    13/08/2010 6:29 pm

    Saya ingin paparkan dlm blog saya

  4. 13/08/2010 8:08 pm

    Alhamdulillah… Tapi nama ana ada terkurang di situ… Muhammad Asyraf Muiz..

    • 14/08/2010 8:09 am

      Tahniah kepada al-akh asyraf muiz. Mudah-mudahan tercapai impian menimba ilmu di sana. Selamat belajar

  5. syahrun permalink
    14/08/2010 2:21 pm

    salam…….ana nak tye,camne nk apply uni madinah utk taun depan???ana sekarg study stam di maahad johor

  6. faiz permalink
    14/08/2010 11:08 pm

    bagaimana ustaz untuk ana nk apply ke uni islam madinah pd thun hadapan??

    • 15/08/2010 2:23 pm

      untuk syahrun dan faiz…

      Cara paling baik ialah pergi ke Univ Islam Madinah, dan masuk temuduga yang dibuka sepanjang tahun. Dokumen2 yang diperlukan boleh dirujuk laman web Univ.

      • safwan permalink
        20/02/2011 11:19 pm

        makna kata…klau kita pergi ke universiti madinah trus..dan msuk tmuduga pastu bleh bljar trus kan….utk kuliah tahfiz di stu…tmu duga nya..tiada tarikh ka…bleh tmu duga bla2 masa kan….ada orng maklum kat ana mcm tu…btul ke???

  7. fitri permalink
    15/08/2010 12:25 pm

    nama saya dalam arab tulis bin tapi tulisan rumi s/o camna nak pastikan betul saya, ada no ic tak

    • 15/08/2010 2:20 pm

      Kesilapan ejaan dalam tulisan rumi memang perkara biasa. Apapun, saudara rujuk dahulu urusetia untuk mendapatkan bantuan mereka. Mungkin ada cara untuk memastikannya.

  8. ibnu ridzwan permalink
    16/08/2010 1:27 pm

    salam ust umair….agak2 bile trkh bertolak ke sane????

    • 16/08/2010 4:13 pm

      Salam.
      Mengikut taqwim Jamiah, pengajian sessi 1431/1432H bermula pada 25 Sept 2010. Kebiasaan, pelajar baru dikehendaki pergi ke sana selewat-lewatnya seminggu sebelum pengajian bermula. Apapun, rujuk kepada urusetia.

  9. Habri... permalink
    18/08/2010 6:24 pm

    Asslmkm Ustaz,

    Saya adalah bekas lepasan UITM dan umur saya kini 22 tahun. Saya ada cuba apply Univ Madinah untuk sessi pengajian 1431/1432 ini, tapi tak dapat. Adakah saya dapat memohon semula Univ Madinah untuk sessi pengajian yang akan datang. Apakah kriteria yang diperlukan untuk permohonan ini…

    • 18/08/2010 6:33 pm

      Waalaikumussalam..

      Ramai sahabat-sahabat saya yang apply untuk masuk Univ Madinah beberapa kali, akhirnya baru dapat. Ada yang cuba hingga 3 kali masuk interviu, barulah dapat.

      Bagi saya, saudara boleh sahaja mencuba lagi untuk pengambilan akan datang. Lagipun umur saudara baru 22 tahun, masih menepati syarat permohonan iaitu tidak melebihi 25 tahun.

  10. Habri... permalink
    18/08/2010 11:23 pm

    Ustaz…
    Adakah permohonan untuk melanjutkan pelajaran di sana diberi keutamaan kepada mereka yang ada pendidikan agama? Saya sebenarnya asal dari sekolah biasa. Tapi saya memang berminat untuk melanjutkn pelajaran di sana…

    • 18/08/2010 11:47 pm

      Dari segi keutamaan, saya nampak trend akhir-akhir ini, pelajar yang hafiz al-Quran lebih berpeluang cerah untuk terpilih. Ada kelebihan.

      Pun begitu, ada juga yang terpilih bukan dari sekolah agama, malah yang tidak ada asas dalam Bahasa Arab. Bergantung pada nasib juga. Maklumlah, permohonan banyak, tetapi kuota amat terhad.

      Mudah-mudahan cita-cita saudara tercapai pada masa akan datang.

  11. IBNU MALIK permalink
    20/08/2010 8:13 pm

    Alhamdulillah… amat beruntung bagi mereka2 yg telah mendapat tawaran blaja di UIA MADINAH pd tahun ini…. tahniah buat adik2 DQ sy yg dapat tahun ini.. dan tahniah juga buat sahabat saya di ma’had Qiraat yg dapat juga tawaran pd tahun ini.. pd tahun 2008 saya dah pegi muqabalah…tp takde rezki lagi.. InsyAllah saya akan cuba setiap tahun dengan menghantar borang permohonan… sekarang saya sedang menuntut di Ma’had Qiraat Al-Azhar.. doakan saya agar cita2 saya untuk belajar di Universiti Islam MADINAH tercapai…. amin….

  12. Muhd abdullah permalink
    21/08/2010 3:55 am

    salam ustaz..saya adalah seorang mualaf ,yang sekarg di yaman untuk mengambil kursus bahsa arab..sya berhajat untuk menyambung pengajian di universiti Islam Madinah tahun depan..bagaimana prosedur yang perlu saya ikut?

    • 21/08/2010 6:49 am

      Salam..

      Yaman sudah tidak jauh dari Arab Saudi. Jika ada kesempatan, saudara boleh pergi ke Saudi untuk umrah, sambil menghantar permohonan ke Univ Madinah dan menghadiri temuduganya sekali. Temuduga ini dibuka sepanjang tahun.

      Bertepatan dengan objektif Univ Islam Madinah untuk melahirkan kader-kader dakwah seluruh dunia, saya merasakan orang seperti saudara ada kelebihan untuk diterima. Dan saya mengenali ramai sahabat-sahabat muallaf yang diterima belajar di sana.

  13. Muhd abdullah permalink
    21/08/2010 6:56 am

    salam..jazakallah ya ustaz atas mklumt td..insya’Allah saya memg mrancng utk umrah dan mdh2n dkurnia rzki dpt tmuduga skli d situ..dan ya ustaz, boleh senaraikn dokumen2 y bkenaan sy plu bawa selain dri sijil pengeshn b’agma islam? n doakn sy , agr dbri kmudhn n pluang utk mprdlmi ilmu n amal d sana…

  14. ummu permalink
    26/08/2010 8:24 am

    nak tanya nama2 yang ada dalam senarai dah dapat surat tawaran dari u madinah ke, saya belum dapat lagi agaknya bila nak dapat ye

    • 26/08/2010 12:27 pm

      Saudara ummu,
      Saya minta maaf kerana tidak ada maklumat tentang perkembangan pelajar-pelajar yang terpilih samada mereka sudah mendapat surat tawaran atau brlum.

  15. Habri... permalink
    05/09/2010 11:20 pm

    Asslmkm Ustaz,

    Sijil apakah yang amat diperlukan dlm permohonan Universiti Madinah selain Tazkiah ?…

  16. AQIL permalink
    18/09/2010 12:27 am

    Asskum Ustaz,

    saya nak tanya…apakah syarat minimum ke madinah dengan STAM..kena dapat MUMTAZ ke?….dan camne nak membuat permohonan untuk belajar di sana..?…online ke?

  17. zul permalink
    23/09/2010 2:49 pm

    Assalamaualum ustz…

    Saya berumur 35 tahun dan sudah berkeluarga.
    Saya amat teringin untuk belajar di Madinah.

    Adakah universiti atau apa2 tempat yg sesuai utk saya?

    Saya ada niat utk berhijrah terus ke sana pada suatu masa nanti, kira mcm kerja sambil belajar.
    Adakah Kerajaan Arab Saudi support org2 yg Fi Sabilillah spt saya?

    Kalau dpt pakej utk Asnaf (org belajar) lagilah saya berminat, tapi adakah tawaran spt ini di sana?

    Tolong sangat-sangat bantu saya bagi sedikit info, sbb niat saya ini hanya Allah sahaja yang boleh menghalangnya…

    Utk rekod, saya dulu bekas pelajar agama di Pahang. Ada Sijil Menengah Agama dari Jabatan Agama Islam Pahang.

    Saya menyesal tidak mengunakan peluang dgn sebaik-baiknya masa saya belajar dulu. Kini, saya insaf dan amat merindukan kpd cahaya keilmuan Islam…

    Wassalam, dan terima kasih.

  18. ibn nazir permalink
    28/09/2010 11:47 pm

    salam..us sy ign bljar di bumi madinah tp bolehkah kesana dgn mggunakan sijil menengah agama (SMA/SMU)?

  19. Ibnu Mustafa permalink
    04/10/2010 8:51 pm

    Alhamdulillah.

  20. hafiz permalink
    22/10/2010 9:13 pm

    slm utz ana nak tnye, ana lepasan azhar dan ingin menyambung master di uim. jdi cm ne ye cra permohonannye?harap kerja sama utz dpt membantu sy menymbung pelajaran di bumi tayyibah.
    ape dokumen yang perlu ana sediakan utk smbung master di uim?

  21. FIRDAUS BIN KAMARUZZAMAN permalink
    26/10/2010 7:59 am

    assalamualaikum…ustaz…saya terlalu berkeinginan untuk berlajar di MADINAH….terlalu sangt2…saya bakal menduduki SPM 2010 tidak lama lagi…apakah syarat2 untuk pelajar SPM ke UIM,takpelah saya tak kesah masok ke sekiranya masok ke kelas yang bertempoh setahun itu….saya juga mempunyai SIJIL TAHFIZ AL_QURAAN,ustaz boleh terangkan langkah-langkah untuk saya mohon dan berlajar di universiti MADINAH saya terlalu berkeinginan untuk berlajar di sana..ustaz…..harap ustaz dapat tolong saya…ustaz…..ASSALAMUALAIKUM…

  22. abdul rahim bin mohd anuar permalink
    31/10/2010 4:14 pm

    assalamualaikum….sy pljr dri srwk….sy tringin nk bljr ke universiti madinah…tapi tak tahu syarat dan cara nk memohon…boleh ust maklum kn cara dan syarat kemasukan nya?

  23. abdul rahim bin mohd anuar permalink
    31/10/2010 4:28 pm

    umur sy skrg 20 thn ust,,,sy bru ambik spm 2010 ni…..boleh ke sy nk mohon ke madinah?

  24. Khairunnisa permalink
    02/11/2010 10:08 pm

    salam, ustaz, saya nk minta senarai univ di madinah yg menerima kemasukan pelajar prmpuan. terima kasih.tolong ya ustaz.

  25. faishal permalink
    22/11/2010 10:38 am

    tahniah kpd alumni MTAQ PULAI CHONDONG yang dapat melanjutkan pelajaran ke madinah …. doa kan ana semoga dapat ke sana juga

  26. 02/12/2010 8:26 am

    Date : 4-5 Disember 2010
    Time : Sepanjang Hari
    Place : Dataran 360 (Dataran Stadium Dato Sheikh Ahmad ) & Dewan Warisan kangar Perlis
    Info :

    4 Disember 2010

    Forum Perdana (Malam )
    Dr Juanda ( Mufti Perlis )
    Dr Asri Zainal Abidin ( Matan Mufti Perlis )
    Ustaz Abdullah Yassin ( Penceramah bebas Arab Saudi )
    Ust Rasyid Idris ( Pengerusi )

    5 Disember 2010

    Anugerah Tokoh Sunnah Malaysia
    Anugerah Tokoh Sunnah Perlis
    Ceramah Khas
    Pembentangan Ngo Islam dari Luar Negara
    Perjumpaan Pemipin-pemimpin Sunnah Islam Di malaysia

    P/s :- omaQ jadi utusetia Konvensyen tersebut.. sekirangan ada sebarang pertanyaan boleh call omaQ 0122959037

    PEnyertaan dari Singapore + Indonesia + Thailand + Kemboja telah kami terima pengesahan… so ANDA dari Malaysia.. jom kita kesana.. memeriahkan lagi aktiviti aktiviti yang membolehkan kita Jalan Menuju ke SYURGa!!!!

    website : http://www.omaq.org/v3/2010/12/02/konvesyen-pemikir-pemikir-islam/

    Tolong sebar-sebarkan.. syukran

  27. sani bin sulimin permalink
    02/02/2011 3:36 am

    salam ustaz saya ni pelajar mualaf yang mohon masuk ke universit madinah pada bualn 6. 2010 bial akan keluar keputusan???

  28. mohamad farid permalink
    16/02/2011 11:30 am

    salam.ana farid dari melaka.pertanyaan pertama yg ana mau tujukan kepada ustaz.ana berumur 23 tahun sekarang..dan cuma lepasan spm biasa.boleh kah ana memohon ke university madinah?

  29. irsyad permalink
    17/02/2011 3:22 am

    salam
    kaifahalukum ya asatidzah mukaromun,,,
    saya pelajar indonesia yang sekolah di malaysia sekarng.
    dan saya sangat berharap sekali untuk bisa belajar ni negeri para nabi tu.
    mohon petunjuknya, pa yg harus saya lakukan,,,
    terima kasih. afwan

  30. Anonymous permalink
    17/02/2011 8:16 pm

    salam! Pelajar universiti al azhar, mesir yang terkandas, bagaimana nak pohon ? Kalau tahun akhir cuma ada dua subjek lagim bagaimana kemasukannya ?

  31. muhamad abdul salam ismail permalink
    17/02/2011 8:19 pm

    salam, saya pelajar universiti al azhar, mesir tahun akhir dan berbaki 2 subjek lagi, bagaimana nak masuk ?

  32. muhamad abdul salam ismail permalink
    17/02/2011 8:19 pm

    rtr

  33. 28/02/2011 4:10 pm

    Jawapan ringkas kepada sahabat2 yang bertanya ttg permohonan masuk ke Univ Islam Madinah. Sila layari: http://admission.iu.edu.sa/Defaulten.aspx
    Sekian

  34. ahmad maher permalink
    27/03/2011 5:48 pm

    ana tringin sngat nak blaja kt sana,,,doakn sy agr dpat blajar kt sna ye…i’allah.

  35. Akmal Arif permalink
    29/03/2011 5:12 pm

    benarkah pelajar yg diterima masuk ke uis mad mendapat pembiayaan & duit bulanan serta duit tambang balik 2tahun sekali drp kejaan arab saudi? tolong jelaskan ustaz

    • 29/03/2011 6:48 pm

      Ya, mendapat biasiswa penuh, tiada yuran pengajian, tempat tinggal percuma, tiket pulang ke tanahair pergi dan balik setiap tahun.

  36. Ummu AFI permalink
    30/03/2011 11:38 am

    Assalamualaikum Ustaz. Ingin bertanya, pengurusan permohonan untuk belajar di universiti madinah diuruskan sendiri oleh pemohon atau ada wakil-wakil di Malaysia yang boleh kami berurusan kerana anak lelaki saya terlalu berminat untuk melanjutkan pelajaran ke Madinah selepas tamat pengajian diploma tahfiz wal qiraat yang sedang dijalani sekarang. Harap dapat maklumbalas dari Ustaz. Sekian terima kasih

    • 30/03/2011 11:53 am

      Waalaikumussalam
      Permohonan boleh dibuat sendiri oleh pemohon, samada dengan cara online, atau interview di sana. Selepas seseorang pemohon diterima, barulah wakil-wakil pelajar akan membantu untuk urusan visa, tiket, dan yg berkaitan. Sekian.

  37. mohamad iqbal permalink
    07/04/2011 11:46 am

    salam ust,, sya dah apply untuk sesi 2011/2012, ble ley tau kptsn?

    no phone sye 013-3524407

  38. Akmal permalink
    12/04/2011 5:27 pm

    salam ustaz, abang saya baru saja mendapat terjemahan sijil & s/beranaknya untuk permohonan kemasukan ke u madinah sessi 1432/1433 Benarkah permohonan telah pun ditutup pada 31.03.11?

  39. 21/04/2011 8:40 pm

    Saya dimaklumkan pelajar no 45, iaitu MUHAMMAD NORAIZUDDIN BIN NORDIN telah kembali ke rahmatullah beberapa hari lepas, dan dijangka dikebumikan di Madinah Munawarrah.

    Allahummaghfir Lahu Warhamhu

  40. musa qlate permalink
    07/05/2011 3:48 pm

    salamun ‘alaik., nak taucara apply web utk univ. madinah., cmne ek..?

  41. marlina yahya permalink
    10/05/2011 1:06 pm

    assalammualaikum……salam ustaz…saya ingin bertanya,mengenai anak saya sekarang kami tinggal di jubail arab saudi..anak perempuan saya berumur 16 thn….dan bersekolah di ISG international jubail
    pada gred 9 sekarang…

    perllukah anak saya balik kemalaysia mengambil SPM..pd thn depan…bolehkah saya meneruskan persekolahan anak saya di arab saudi,tanpa mengambil SPM…dan adakah jika anak saya memohon masuk universiti di arab saudi tanpa balik kemalaysia…akan diterima..adakah sek international anak saya ini diitiraf mana- universiti arab saudi…

    saya berharap benar ustaz dapat membantu saya dlm perancangan hidup anak saya…

    terima kasih…wsallam

    • 10/05/2011 11:12 pm

      Waalaikumussalam…

      Puan, saya minta maaf kerana tidak ada maklumat tentang apa yang Puan ajukan. Mungkin anak Puan boleh menghubungi pihak Konsulat di Jeddah untuk bertanya soalan-soalan ini.

    • marlina yahya permalink
      11/05/2011 11:41 am

      teima kasih kerana memberi maklum balas….tidak mengapa lah..insyallah ada jalan lain….saya akan usahakan…..

  42. fadzil mashor permalink
    14/05/2011 3:09 pm

    salam.nama saya fadzil tahun ni menduduki SPM.saya teringin belajar di UIM.apa syarat2 kelayakan dan agak2 saya boleh dapat ke?
    saya berharap sangat.tolong jawab ye ustaz.

  43. mad permalink
    26/05/2011 3:11 pm

    assalamualaikum,semua ini untuk lelaki ke?perempuan tak ada ke?

    • 04/06/2011 12:27 am

      Waalaikumussalam.. Ya, setakat ini masih tidak dibuka unt pelajar wanita

  44. 17/06/2011 3:44 am

    bila kputusan muqabalah 2011/2012 nk keluar?

  45. faizal permalink
    01/07/2011 5:35 am

    Assalamualaikum wbt
    Utz, Kalau kita apply dan diterima utk sesi pegajian akan datang, bolehkah kita tangguhkan dulu kemasukan utk masuk ke sesi pengajian tahun akan datang?
    Barakallahufi,
    wslm

  46. lluriaz permalink
    05/07/2011 7:30 pm

    Assalamualaikum…
    macam mana nak mohon Universiti Madinah ?

  47. ahmadfmf permalink
    18/07/2011 11:35 am

    saya sudah buat permohonan,agak2 bila boleh tahu jawapan samada diterima atau tidak?

  48. jazlan permalink
    08/08/2011 5:17 pm

    salam, saya dah apply ke university madinah, agak2 nye bile keputusannya nk dikeluarkan. dan dimana saya harus check…

    • affendi permalink
      07/09/2011 11:36 pm

      salam, doakan ana dan sahabt2 yang lain diterima utk menuntut ilmu di uim.insyaallah… syukran.
      ana sentiasa berharap sahabat2 skalian dapat jua menuntut ilmu di bumi madinah.

  49. Anonymous permalink
    25/08/2011 12:41 pm

    salam bila keluar kptsn untuk 2011-2012 ye

  50. affendi permalink
    07/09/2011 11:40 pm

    salam, ust dh ade maklumat ke mngenai senarai nama studnt yg maqbul thn ni?

  51. Anonymous permalink
    12/09/2011 10:41 pm

    salam….pada tahun lps saya ada buat permohonan untuk melanjutkan pelajran kat univesiti islam madinah,,,,,,,saya ingin bertanya adakah keputusan pelajar baru untuk sesi 2011 & 2012 telah keluar?

  52. Roslan permalink
    02/10/2011 4:04 pm

    salam ,ana ROSLAN merupakn pelajar lepasan pondok yayasan islam kelantan ingin bertanya apakah prosedur-prosedur untuk melanjutkan pelajaran di UIM?…ana merupakan pelajar lepasan STAM bagi tahun 2010…

  53. shafi permalink
    13/10/2012 9:34 pm

    assalamualaikum.. nk tye ckit.. kelayakan utk masuk universiti islam madinah niii…ape ek??? sy brminat sgt…nk pegi sane… tlg k…???

What are you thinking?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 164 other followers

%d bloggers like this: