Skip to content

Munaqasyah / Viva

30/11/2008

tarikh-munaqasyah

Advertisements
29 Comments leave one →
  1. abu naufal permalink
    02/12/2008 4:34 am

    assalamualaikum

    tahniah atas kejayaan anta luqman, akhirnya..harap dapat keputusan yang terbaik..amin…
    bila balik malaysia

  2. abuumair1 permalink*
    02/12/2008 11:27 am

    waalaikumussalam..

    in sya Allah, lepas ana selesai urusan, boleh lah balik lewat2 sket.

  3. abu naufal permalink
    03/12/2008 6:59 am

    apa keputusan munaqasyah hari isnin baru ni

  4. alitantawi permalink
    03/12/2008 10:59 am

    tahniah syeikh …. harap dapat jumpa anta. gambar anta ana dah tengok. hehe

  5. abuumair1 permalink*
    03/12/2008 3:10 pm

    ya syeikh alitantawi,

    In Sya Allah, bila ana balik Msia, boleh kita jumpa sana nati. Harap2 ana boleh belajar hadis pula dengan ustaz alitantawi.

    Wa Barakallahu Fiik

  6. 03/12/2008 8:12 pm

    TAHNIAH KERANA DAPAT MUMTAZ MURTAFI’ / AL-SYARAF AL-UULA.

    ANTA MEMANG PELAJAR MALAYSIA YANG PALING LAYAK DAPAT ANUGERAH TU DARI UNIVERSITI MAINAH YANG PALING BERPRESTIJ DI DUNIA.

    HARAP DAPAT BALIK MALAYSIA SEGERA UNTUK TERUSKAN PERJUANGAN DI MALAYSIA.

    ANA MENUNGGU ANTA UNTUK MENJADI ANAK MURID.

  7. abuumair1 permalink*
    03/12/2008 8:34 pm

    اللهم اغفر لي ما لا يعلمون
    ولا تؤاخذني بما يقولون
    واجعلني خيراً مما يظنون

  8. 03/12/2008 8:40 pm

    dah lama ana tak sms / ym dgn anta… rasa rindu plak… bkn senang nak dpt kwn mcm anta… yg sentiasa mengingatkan ana pd ilmu.

    Ana dengar cerita anta dah hampir tamatkan hafazan al-quran anta… hafaz sendiri… kalo btl brita tu… memang ana respect kat anta… insyaAllah anta mamp dan boleh melakukannya.

  9. abuumair1 permalink*
    03/12/2008 9:01 pm

    Ya akhi syeikh sahabat madinah,

    kalau anta dengar berita ana hampir tamat hafazan quran, itu silap orang lah. Cerita orang lain tu, bukan cerita ana.

    Walau apapun, dalam diri ni masih menebal perasaan ghibthah terhadap huffaz al-Quran macam anta.

  10. 03/12/2008 9:22 pm

    ‘ala kulli hal…. ana setia meunggu anta du UKM…. untuk sama2 berjuang insyaAllah :-)

  11. 04/12/2008 4:34 am

    salam ust loqman atas respon.
    ana dah banyak kali tanya pelajar2 kita di sana, tapi boleh di katakan semuanya tak tahu enta dah pun munaqasyah… yang paling tak best, bila ditanya, takkan dok dekat pun tak tahu? terusla merendah diri dengan kelajuan teknologi madinah. tapi dalam bab2 yg lain, laju ajer…..hhhmmm
    pelik juga ye
    apa pun, tahniah….semoga Allah memberkati kita semua.

  12. albaruhiyy permalink
    04/12/2008 6:32 am

    Tahniah buat shekhuna wa ustazuna Abu Umair atas kejayaan. Mudah-mudahan dapat kembali ke Malaysia dengan selamat.

    Semoga dapat bertemu di tanahair nanti.

  13. abuumair1 permalink*
    04/12/2008 9:22 am

    Salam ya akhie zamir,

    Sebenarnya bukan apa, munaqasyah ana diadakan secara tergesa-gesa. Ana tak berani nak cakap awal-awal, sebab takut jadi mcm sem lepas, 2 hari sebelum tarikh, terpaksa dibatal. Iklan pun tak sempat nak buat.

    Lagipun, tak ada apa-apa menarik sangat untuk hadir munaqasyah tu.

  14. abuumair1 permalink*
    04/12/2008 9:54 am

    Akhie al-ustaz albaruhiyy,

    Anta bila plak munaqasyah? Rasanya dah dekat kot. Semoga mendapat kecemerlangan yang diimpikan… Kita bertemu di Malaysia nanti.

  15. aljawhar permalink
    10/12/2008 4:10 pm

    Salam Syaikh Abu Umair Hafizahullah….

    Barakallahu fiik atas kejayaan enta dalam misi pencarian Ilmu di Bumi Madinah Al-Munawwarah…..

    Semoga cepat balik Malaysia dan sama-sama mencurahkan Ilmu buat umat Islam se-Malaya…..

    Wa Allahu yusahhil ‘umuurak……

    WA

  16. 10/12/2008 4:49 pm

    Salam kembali, ya Syeikh aljawhar…

    Wa Fiika Barakallah.. In Sya Allah, selepas selesai segala urusan, ana akan balik ke Malaysia, tanahair tercinta. Doakan dipermudahkan urusan.

    Wassalam

  17. abu awazim permalink
    11/12/2008 3:42 pm

    salam sheikh lokman, jadi ustaz akan buat PHD di Malaysia? kenapa x sambung terus kat sana?

  18. 11/12/2008 8:35 pm

    Salam, akhie abu awazim,

    In Sya Allah, untuk phd rasanya kalau buat pun, kat malaysia lah. Mudah2an diberi kekuatan untuk terus belajar.

    Kalau ikut, memang sayang tinggalkan Madinah. Cuma, ada beberapa faktor memaksa diubah perancangan.

    Allahul Musta’aan.

  19. mawar86 permalink
    14/12/2008 7:31 am

    salam..
    tahniah ustaz..
    semoga dapat terus mendidik kami pula d bumi Malaysia ni..
    insyaAllah

  20. 14/12/2008 7:36 am

    salam,
    saudara/i mawar86

    Terima kasih. Doakan agar mudah segala urusan. Wassalam

  21. 17/12/2008 6:42 am

    Assalamu’alaikum Ustaz,

    Tadi baru terlihat iklan munaqasyah ustaz di al-ahkam. Bila tengok tarikh, sudah berlalu rupanya. ‘Ala kulli hal, tahniah kepada enta diatas natijah mumtaz murtafi’. Best2, Alhamdulillah.

    In Sya Allah, moga2 dapat bertemu ustaz di Malaysia nanti.

    wassalam

  22. 17/12/2008 11:23 am

    Waalaikumuusalam,

    Syeikh kamin,

    Terima kasih. In Sya Allah, di Malaysia nanti dapat kita bertemu sua. Ingatkan jadi rancangan syeikh kamin nak datang umrah.

    Wassalam

  23. atthanawie permalink
    17/12/2008 11:55 am

    Balik cepat sikit..nak calon anta bertanding di Kuala Terengganu ni.

  24. 17/12/2008 1:13 pm

    akhie atthanawie,
    dah ramai berhasrat bertanding di sana. pas, umno, akim, dan tok mun. cukuplaj tu.

  25. atthanawie permalink
    17/12/2008 1:38 pm

    Kalu ada peluang smbg dinung teruslah syeikh..sabar sikit lagi.Malaysia ni x suasana ilmu mana syeikh. Lg pun bila mula keje,malas doh nak smbg..Kalu rasa puah di Jamiah Islamiah, try apply Riyadh..baru ni King Saud terima pelajar malaysia.

  26. atthanawie permalink
    18/12/2008 3:20 am

    Peluang belajar di sana tidak terbuka untuk org lain..Anta saje wakil umat malaysia di situ..Peluang tu maha hebat..jangan sia-siakan dengan angan2 pendek..Allah swt dah pilih untuk anta duk di bumi bertuah.

  27. 18/12/2008 4:49 am

    Akhie atthanawie,

    Jazakumullah khairan atas nasihat di atas di atas.

  28. Abzarul Azli Abdullah permalink
    15/09/2009 4:56 am

    salam,

    sebagai seorang yang bukan ahli dan tak tau bahasa arab, apa dia munaqasyah ni ye?

    • 15/09/2009 5:40 am

      salam…

      abzarul, munaqasyah tu = viva (pembentangan tesis untuk dinilai)

What are you thinking?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: